torsdag 21 mars 2013

sifferlistan,

10 saker jag tycker om
- när Vilgot skrattar så han kiknar.
-dricka rosevin på balkongen en fin sommarkväll.
-hångla.
-att maratonkolla en ny serie, senaste var american horror story.
-när man kan hänga in alla jäkla vinterkläder och ta fram skinnjackan och conversen.
-att titta på när Vilgot ligger och sover. Finns inget sötare.
-när den man tycker om köper hem ens favoritgodis. (LAKRITS)
-kolla i gamla fotoalbum
-fika med kompisar., dricka latte och äta sockriga bakverk i timmar.
-äta frukost hemma hos mamma och pappa. De har alltid oboy och nybakade frallor.


9 saker jag tycker mindre om
-inskränkta, otoleranta idioter.
-sjukdomar.
-diskberg. All städning egentligen.
-när man skapat ett hushåll, byggt ett hus, inrett skiten  under flera timmar på sims 3 och sen hänger sig allt innan man hunnit spara.
-torka snor.
-tvätta bort sminket på kvällen.
-känna sig ensam.
-själviska människor.

8 bloggar jag läser
-niotillfem
-underbara clara
-iekw
-kobran hugger till
-linnea
-alabama sthlm
-emelie thorén
-fru silver

7 saker jag vill göra i framtiden
-få minst en bebis till, helst två om man får önska.
- ställa till med ett ljuvligt bröllop och bli gammal och grå med M.
-åka till tokyo
-köpa ett stort gammalt hus med fruktträd i trädgården, en veranda och kakelugnar.
-åka på en roadtrip i USA. Från NY till San Francisco
- finslipa mina franskakunskaper och bo lite i Frankrike. (haha, lär aldrig hända)
-skaffa katt. Två till och med.

































6 saker jag är rädd för
-Döden
-Cancer
-Clowner
-Att vara ensam
-Att ångra mig när jag blir gammal och grå.
-Fästingar. Yuck.

5 platser jag tycker om att vara på
- En hängmatta i vår trädgård på mina föräldrars lantställe
-Min säng
- Nåt litet café i Paris.
-Mosebacke här i Sthlm en sommarkväll.
-Min killes föräldrahem. Sjönära ute i skogen, småländsk idyll när det är som allra bäst.

4 ord som beskriver mig
-Glad
-Nördig
-Känslig
-Snäll

3 saker  jag ser fram emot
- Åka hem till Småland över påsken.
-Gå på inte mindre än tre (!) bröllop i år!
- Vilgots 1-årskalas nu i maj!

2 bra filmer
- Lost in translation
- Silver Linings Playbook.


1 bra låt
-" Det kommer aldrig va över för mig" med världens bäste Håkan.

Hittad hos bästa Niotillfem.

1 kommentar: