söndag 10 mars 2013

like crazy.


Okej, nu har jag ett himla fint filmtips till er. Tipsade om den här filmen för ett bra tag sen men jag har inte hunnit med att se den förräns nu. Den heter Like Crazy och handlar om kärlek, att bli förälskad och hur jävla svårt det kan vara med distansförhållanden. Jacob är amerikan och Anna är britt, hon studerar i LA och de blir kära. Fint och bra på alla sätt och vis. Men hon slutar plugga och måste tillbaka till England för hennes visum går ut och filmen handlar sen om hur jobbigt det är att vara kära på var sitt håll, på var sitt håll av jorden till och med. Jag och M körde ju distans i rätt lång tid av vårt förhållande så jag kan identifiera mig så mycket i deras förhållande. Just den saknaden och tvivlet man kunde känna när man inte kan ses varje dag och prata med varandra face to face. Alla dessa sms.

Väldigt fin film, påminner lite om Blue Valentine (ÄLSKA) i det faktum att den känns väldigt äkta och avskalad. Tydligen var nästan all dialog improviserad vilket märks och Felicity Jones och Anton Yelchin (sötast i världen) är så himla bra ihop.
Ett måste se helt enkelt.




Fina trailern.
             



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar